Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.
Un document important al gestiunii este nota de receptie sau NIR-ul.Este un document justificativ care serveste la:
· receptia bunurilor aprovizionate;
· incarcarea in gestiune;
· inregistrarea in contabilitate;
· act de proba in litigiile cu furnizorii;
· stabilirea diferentelor constatate la receptie.
In CIEL Gestiune comerciala V7, receptiile se pot intocmi prin doua modalitati:
1. Din optiunea Documente -> Intrari -> Nota intrare-receptie , asa cum se poate observa mai jos :
2. Ulterior introducerii unei facturi de achizitii, prin facilitatea oferita de CIEL V7 direct din fereastra de introducere a facturii :
Ce elemente trebuie sa avem in vedere pentru intocmirea corecta a notei de receptie:
· Alegerea corecta a cantitatii receptionate;
· Alegerea depozitului in care se va face receptia;
· Completarea corecta a comisiei de receptie;
· Repartizarea costurilor.
In ce priveste repartizarea costurilor, asa cum se stie, o data cu achizitia efectiva a elementelor de stoc, pot sa apara si diverse elemente de cheltuiala : transport, manipulare etc. care potrivit reglementarilor contabile trebuie sa se regaseasca in costul de achizitie al stocurilor.
In CIEL V7 aceasta repartizare se poate face automat:
Daca repartizarea fost efectuata gresit, se poate anula accesand butonul “Anulare costuri”.
Dupa inregistrare , nota de receptie se poate lista astfel:
Notele de receptie, o data introduse, pot fi relistate de cate ori este nevoie, fiind disponibile spre vizualizare in Documente-> Intrare -> Note de receptie.
Citeste si:
· Ai facut gresit o inregistrare ? Cum corectezi? – solutii practice in CIEL Gestiune V7
· 4 registre contabile si generarea lor in aplicatia CIEL V7
· Cum te poate ajuta softul de gestiune sa ai o inchidere de an mai usoara ?